تحلیل طراحی گودال باز - بهسازی خاک - پایدار سازی گود - مطالعات راهسازی - مطالعات مکانیک خاک - شماره تماس: ۰۹۱۲۳۵۳۳۹۷۴

تجزیه و تحلیل پایداری ساختاری یکپارچه برای طراحی اولیه گودال باز

طراحی اولیه گودال باز:

یک ماژول طراحی برای ادغام تجزیه و تحلیل پایداری شیب در فرآیندهای مدیریت داده، ذخیره سنگ معدن و بهینه‌سازی گودال یک معدن روباز توسعه داده شده است .

ابزارهای تحلیل پایداری شیب توسعه‌ یافته با موفقیت در امتداد مدل گودال پیش‌بینی‌شده کامل یک معدن سطحی در کانادا اجرا شد.

 تجزیه و تحلیل پایداری انجام شده شامل تجزیه و تحلیل ثبات سینماتیکی و حدی برای طراحی نیمکت و interramp بود. ماژول های تحلیل پایداری توسعه یافته از سیستم های اطلاعات جغرافیایی استفاده می کنند تکنیک‌های (GIS) برای ارائه ابزارهای تجسم و ایجاد مناطق حساس پایداری در امتداد گودال.

این رویکرد انتخاب معیارهای طراحی شیب قابل قبول برای گود را تسهیل کرد. یک مطالعه موردی برای نشان دادن روش‌ شناسی و ابزار توسعه‌ یافته استفاده شد. این رویکرد منجر به طراحی بهبود یافته برای پیکربندی گودال سه بعدی بهینه شده و می تواند ارتباط بین برنامه ریزی معدن و گروه های ژئوتکنیکی را تسهیل کند.

این می تواند به درک بهتر تأثیر اقتصادی سناریوهای مختلف طراحی شیب و گود کمک کند.

با توجه به اینکه طراحی روباز یک فرآیند تکراری است، فرصت داشتن ابزارهای طراحی که به راحتی می توانند استفاده از داده های به روز شده را در خود جای دهند و گزینه های مختلف را بررسی کنند، مزایای اقتصادی ملموسی را به همراه دارد. در ادامه مقاله به مبحث تجزیه و تحلیل پایداری ساختاری یکپارچه برای طراحی اولیه گودال باز میپردازیم.

جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره انواع خدمات مانند: مطالعات ژئوتکنیک ، مطالعات مکانیک خاک ، آزمایشات اسفالت ،آزمایشگاه محلی ، مطالعات راهسازی ، آزمایشات spt ، آزمایشات قیر، حفاری، پایدار سازی گود ، نیلینگ ، بهسازی خاک ، طراحی گود با شرکت خاک آزما کاوش  تماس بگیرید.

انواع تونل – خاک آزما – ژئوتکنیک – بتن،آسفالت،قیر – آزمایش برش مستقیم – دانه بندی – نمونه برداری – کیسون – آزمایش سه محوری – قیمت ژئوگرید –

تجزیه و تحلیل پایداری ساختاری یکپارچه برای طراحی اولیه گودال باز

مطالعات پیش امکان سنجی و امکان سنجی برای پروژه های روباز بر بسیاری از ملاحظات زمین شناسی، اقتصادی، عملیاتی و مالی تکیه دارد. تخمین ذخایر معدنی بر جمع آوری داده های زمین شناسی، استخراج و اعتبارسنجی مدل، تخمین و طبقه بندی منابع متکی است.

این داده ها بخشی جدایی ناپذیر از یک برنامه اکتشافی جامع هستند. برنامه ریزی معدن و توسعه عملیات معادن سطحی مستلزم طراحی، تعیین چیدمان و حفاری شیب های گودال پایدار است. این امر مستلزم ورود پرسنل برنامه ریزی معدن، ژئوتکنیک و تولید است. موفقیت این فرآیند به همکاری خوب این گروه ها با یکدیگر بستگی دارد. این تنها در صورتی امکان پذیر است که ارتباطات بین گروه های مختلف افزایش یابد.

این مقاله چارچوب بهبود یافته ای را برای گروه های برنامه ریزی معدن و ژئوتکنیک فراهم می کند تا با اشتراک گذاری داده ها و تسهیل تجزیه و تحلیل پایداری شیب با یکدیگر همکاری کنند. مزایای استفاده از پایگاه های داده ژئوتکنیکی برای مدیریت داده های جمع آوری شده به عنوان ورودی برای مطالعات امکان سنجی معدن، طراحی شیب اولیه و بهینه سازی شیب در حال انجام در مستند شده است.

در کار حاضر، نویسندگان چارچوبی را برای ادغام تجزیه و تحلیل پایداری شیب در مدیریت داده، تخمین ذخیره سنگ معدن، بهینه‌سازی گودال و فرآیندهای طراحی ارائه می‌کنند. این رویکرد به ذخیره‌سازی تجاری موجود و نرم‌افزار برنامه‌ریزی معدن برای ایجاد گودال بهینه تکیه داشت.

سهم اصلی کار حاضر، توسعه و پیاده‌سازی ابزارهای تحلیل پایداری شیب بود که با موفقیت برای کل مدل گودال سه‌بعدی بهینه‌سازی شده اقتصادی اعمال شد. تجزیه و تحلیل پایداری شامل هر دو تجزیه و تحلیل ثبات تعادلی سینماتیکی و حدی برای طراحی نیمکت و interramp بود. ماژول‌های تحلیل پایداری توسعه‌یافته از روش‌های سیستم‌های اطلاعات جغرافیایی (GIS) برای ارائه ابزارهای تجسم و منطقه‌بندی حساسیت پایداری در امتداد گود استفاده کردند. این رویکرد انتخاب طرح قابل قبول برای گود را تسهیل کرد.

 در مطالعه موردی ارائه شده، این منجر به بهبود طراحی شیب برای پیکربندی گودال سه بعدی بهینه شده است. این رویکرد می‌تواند به بهبود ارتباط بین گروه‌های برنامه‌ریزی و ژئوتکنیکی و درک بهتر تأثیر اقتصادی سناریوهای مختلف طراحی گود کمک کند.

 طراحی گودال یک فرآیند تکراری است و داشتن ابزار طراحی که می تواند به آسانی ورودی های لازم را از پایگاه های داده با در دسترس قرار گرفتن داده ها بازیابی کند، مزایای فنی، عملیاتی و مالی را فراهم می کند. این رویکرد می‌تواند به بهبود ارتباط بین گروه‌های برنامه‌ریزی و ژئوتکنیکی و درک بهتر تأثیر اقتصادی سناریوهای مختلف طراحی گود کمک کند.

طراحی گودال یک فرآیند تکراری است و داشتن ابزار طراحی که می تواند به آسانی ورودی های لازم را از پایگاه های داده با در دسترس قرار گرفتن داده ها بازیابی کند، مزایای فنی، عملیاتی و مالی را فراهم می کند. این رویکرد می‌تواند به بهبود ارتباط بین گروه‌های برنامه‌ریزی و ژئوتکنیکی و درک بهتر تأثیر اقتصادی سناریوهای مختلف طراحی گود کمک کند.

طراحی گودال یک فرآیند تکراری است و داشتن ابزار طراحی که می تواند به آسانی ورودی های لازم را از پایگاه های داده با در دسترس قرار گرفتن داده ها بازیابی کند، مزایای فنی، عملیاتی و مالی را فراهم می کند.

قطعات بخش

یکپارچه سازی مدل سازی بلوک و پایداری شیب

یکی از اولین گام ها در چرخه حیات معدن، تعیین محدودیت ها و منابع کانی است. موفقیت هر برآورد منبع به شدت به کیفیت نمونه های جمع آوری شده و آزمایش شده در طول اکتشاف بستگی دارد. منابع اصلی اطلاعات در این مرحله، هسته های سنگی هستند که از طریق حفاری الماس به دست می آیند. در نتیجه از تکنیک‌های زمین آماری برای ایجاد تغییرپذیری فضایی منابع زمین‌شناسی استفاده می‌شود و از مدل‌سازی بلوک برای نشان دادن توزیع فضایی استفاده می‌شود.

نمونه ای از کاربرد یک طراحی یکپارچه

به منظور نشان دادن پتانسیل طراحی یکپارچه مدل‌های بلوک، گودال‌های بهینه و محاسبه ملاحظات پایداری شیب،  برای مدل‌سازی یک کانی فلزی در کانادا استفاده شد. اندازه گودال ۱۲۰۰ در ۱۰۰۰  متر در عمق ۳۰۰  متری بود. گودال نهایی حاصل با استفاده از الگوریتم Lerchs and Grossman [2]، با در نظر گرفتن جنبه های اقتصادی موجود به دست آمد.

خدمات شرکت خاک آزما کاوش مانند: مطالعات ژئوتکنیک ، مطالعات مکانیک خاک ، آزمایشات اسفالت ، آزمایشگاه محلی ، مطالعات راهسازی ، آزمایشات spt ، آزمایشات قیر، حفاری، پایدار سازی گود ، نیلینگ ، بهسازی خاک ، طراحی گود

جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره انواع خدمات مانند: مطالعات ژئوتکنیک ، مطالعات مکانیک خاک ، آزمایشات اسفالت ،آزمایشگاه محلی ، مطالعات راهسازی ، آزمایشات spt ، آزمایشات قیر، حفاری، پایدار سازی گود ، نیلینگ ، بهسازی خاک ، طراحی گود با شرکت خاک آزما کاوش  تماس بگیرید.

اینستاگرام خاک آزما کاوش

مطالعات ژئوتکنیک ، مطالعات مکانیک خاک ، آزمایشات اسفالت ،آزمایشگاه محلی ، مطالعات راهسازی ، آزمایشات spt ، آزمایشات قیر، حفاری، پایدار سازی گود ، نیلینگ ، بهسازی خاک ، طراحی گود – مطالعات ژئوتکنیک ، مطالعات مکانیک خاک ، آزمایشات اسفالت ،آزمایشگاه محلی ، مطالعات راهسازی ، آزمایشات spt ، آزمایشات قیر، حفاری، پایدار سازی گود ، نیلینگ ، بهسازی خاک ، طراحی گود

مهندسین مشاور خاک آزما کاوش ایرانیان
البرز
کرج – رجائی شهر – بلوار انقلاب – پلاک ۱۰

دفتر مرکزی: تهران ، بزرگراه شهید ستاری، خیابان ۲۰متری گلستان شرقی، پلاک ۳۳

شماره تماس: ۰۲۶۳۴۴۷۵۲۱۷

شماره تماس: ۰۹۱۲۳۵۳۳۹۷۴

 شماره تماس: ۰۲۶۳۴۴۰۲۶-۳۴۴۷۵۲۱۷
khakazmakavosh@gmail.com

شنبه – پنجشنبه ۸٫۰۰ – ۱۸٫۰۰

انواع تونل – خاک آزما – ژئوتکنیک – بتن،آسفالت،قیر – آزمایش برش مستقیم – دانه بندی – نمونه برداری – کیسون – آزمایش سه محوری – قیمت ژئوگرید –

نوشتن یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.