اصلاحات خاک - پایدار سازی گود - مطالعات راهسازی - مطالعات مکانیک خاک - مطالعات ژئوتکنیک - شماره تماس: ۰۹۱۲۳۵۳۳۹۷۴

اصلاحات خاک چیست؟

اصلاحات خاک؟

اصلاح خاک هر چیزی است که برای بهبود توانایی های خاک از جمله حفظ و جذب آب به خاک اضافه می شود.

هدف از اصلاحات خاک فراهم کردن محیط سالم تری برای رشد ریشه ها است. دلایل مختلفی وجود دارد که ممکن است اصلاح خاک برای باغ یا چمن شما توصیه شود. دو مورد از رایج ترین آنها بهبود بافت خاک و اصلاح pH خاک است. در ادامه مقاله به مبحث اصلاحات خاک میپردازیم.

جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره انواع خدمات مانند: مطالعات ژئوتکنیک ، مطالعات مکانیک خاک ، آزمایشات اسفالت ،آزمایشگاه محلی ، مطالعات راهسازی ، آزمایشات spt ، آزمایشات قیر، حفاری، پایدار سازی گود، نیلینگ ، بهسازی خاک ، طراحی گود با شرکت خاک آزما کاوش  تماس بگیرید.

انواع تونل – خاک آزما – ژئوتکنیک – بتن،آسفالت،قیر – آزمایش برش مستقیم – دانه بندی – نمونه برداری – کیسون – آزمایش سه محوری – قیمت ژئوگرید –

بهبود بافت خاک

اغلب خاک دارای مواد آلی کم است که برای ساختار، حفظ آب و عمر خاک شما ضروری است. مواد آلی شامل کمپوست، کود کمپوست شده، پیت ماس، گشنیز، کپک برگ و سایر بقایای گیاهی یا حیوانی یا مواد زائد است. این ممکن است چیزی که برای باغ شما خوب باشد به نظر نرسد، اما مواد آلی می توانند به سرعت بافت خاک شما را تغییر دهند و همچنین ارگانیسم های مفید را تشویق به ایجاد خانه در خاک باغ شما کنند.

تنظیم pH خاک

همچنین می توانید اصلاحاتی را برای تغییر PH خاک اضافه کنید. pH خاک باید در محدوده ای باشد که به گیاهان اجازه دهد به مواد مغذی موجود در خاک دسترسی پیدا کنند.

برخی از گیاهان خاک کمی اسیدی یا قلیایی را ترجیح می دهند و بسیاری از آنها به خاکی در محدوده خنثی حدود ۶٫۵ تا ۶٫۸ نیاز دارند. شما باید خاک خود را برای تعیین PH فعلی آن آزمایش کنید. شما می توانید یک کیت برای این کار را در اکثر مراکز باغ خریداری کنید یا می توانید آن را در دفتر توسعه تعاونی محلی خود با هزینه اسمی آزمایش کنید.

هنگامی که بدانید PH خاک شما چقدر است و گیاهان شما چه محدوده ای را ترجیح می دهند، دستورالعمل هایی را دریافت خواهید کرد که چه مقدار آهک اضافه کنید، اگر خاک شما خیلی اسیدی است یا اگر خاک شما خیلی قلیایی است چه مقدار گوگرد اضافه کنید. در حالت ایده آل، شما باید هر سال خاک خود را آزمایش کنید.

تنظیمات در حال انجام

خاک باغ همیشه در جریان است. گیاهان آن را از مواد مغذی تهی می کنند، باران آنها را از بین می برد و حتی خاک به شدت اصلاح شده در نهایت به حالت طبیعی خود باز می گردد. شما باید خاک خود را مرتباً اصلاح کنید. هر چند وقت یکبار به خاکی که با آن شروع می کنید بستگی دارد. هنگامی که خاک باغ خود را بشناسید، درک بهتری از اصلاحات باغ شما خواهید داشت.

بهترین روشی که می توانید به آن بپردازید استفاده از مواد آلی در باغ خود در صورت امکان است و ساده ترین راه برای انجام این کار شروع و استفاده از انبوه کمپوست است. از علف های هرز کشیده شده، پوست سبزیجات و بقایای باغ به خوبی استفاده کنید. احتمالاً نمی‌توانید کمپوست کافی برای تمام نیازهای خود بسازید، اما شروع خوبی است و رایگان است.

مواد کمپوست شده لزوماً مواد مغذی زیادی را اضافه نمی کنند، اما یک اکوسیستم متعادل را تشویق می کنند که مواد مغذی و pH خاک را کنترل می کند و در عین حال بافت و زهکشی خاک را بهبود می بخشد.

اصلاحات غیر آلی

مواد معدنی عبارتند از ورمیکولیت، پرلیت، تکه های تایر، شن نخود و ماسه. به طور کلی، آنها باید خریداری شوند، که آنها را گران تر از اصلاحات ارگانیک می کند. علاوه بر این، فرآیند تولید صنعتی به مقدار زیادی انرژی نیاز دارد.

بنابراین، این مواد درجه پایداری مشابهی با اصلاحات ارگانیک ندارند. بیشتر آنها نسبتاً عقیم هستند (با توجه به پاتوژن های گیاهی) و بسیاری از آنها نسبتاً بی اثر هستند. اصلاحات غیر آلی برای (REED 2007) استفاده می شود:

  • افزایش هوادهی
  • افزایش زهکشی
  • کاهش ظرفیت نگهداری بیش از حد آب
  • کاهش یا افزایش وزن

اصلاحات ارگانیک

اصلاح‌ کننده‌های محیط رشد ارگانیک معمولاً از گیاهان یا محصولات گیاهی به‌ دست می‌آیند (پیت ماس ​​از باتلاق‌های ذغال سنگ نارس)، یا محصول فرعی کارخانه‌ها یا آسیاب‌ها (خاک اره، چیپس سرو، پوست، باگاس، پوسته برنج) یا دفع زباله هستند. گیاهان (کمپوست، لجن فاضلاب فرآوری شده، جامدات زیستی). هدف اصلی استفاده از افزودنی های آلی، سست کردن خاک و ایجاد منافذ بزرگ برای افزایش است:

  • هوادهی
  • زه کشی
  • ظرفیت نگهداری آب قابل استفاده
  • ظرفیت نگهداری مواد مغذی
  • کاهش وزن متوسط ​​رشد (در مقایسه با خاک)

مزایای اصلاحات ارگانیک

اسید هیومیک جزء اصلی مواد هیومیک است که جزء اصلی آلی اصلاح کننده های آلی خاک هستند. اصلاح‌کننده‌های خاک ارگانیک (هوموس) توسط کشاورزان به عنوان مفید برای رشد گیاهان برای مدت طولانی‌تر از تاریخ ثبت شده شناخته شده‌اند.

فرض بر این بود که هوموس مستقیماً توسط گیاهان استفاده می شود، اما بعداً نشان داده شد که رشد گیاه به ترکیبات معدنی بستگی دارد. بنابراین، بسیاری از دانشمندان خاک بر این عقیده بودند که مواد آلی فقط برای باروری مفید است زیرا با آزاد شدن عناصر غذایی تشکیل‌دهنده آن به اشکال معدنی تجزیه می‌شوند.

در حال حاضر، دانشمندان علوم خاک دیدگاه جامع تری دارند و حداقل تشخیص می دهند که هوموس از طریق تأثیر آن بر ظرفیت نگهداری آب در خاک بر حاصلخیزی خاک تأثیر می گذارد: ساختار اسفنجی مواد آلی قادر به اتصال آب و برخی مولکول های معدنی است که به عنوان مواد مغذی میکرو یا درشت عمل می کنند.

در نتیجه، اسیدهای هیومیک نیز تبخیر آب از خاک را کند می کنند. این امر به ویژه در خاک هایی که رس وجود ندارد یا با غلظت کم، در مناطق خشک و در خاک های شنی بدون قابلیت نگهداری آب اهمیت دارد. انتهای اکسیژن یک مولکول آب دیگر با انتهای هیدروژن یک مولکول دیگر پیوند می خورد تا زمانی که میزان تبخیر ۳۰٪ کاهش یابد.

خدمات شرکت خاک آزما کاوش مانند: مطالعات ژئوتکنیک ، مطالعات مکانیک خاک ، آزمایشات اسفالت ، آزمایشگاه محلی ، مطالعات راهسازی ، آزمایشات spt ، آزمایشات قیر، حفاری، پایدار سازی گود ، نیلینگ ، بهسازی خاک ، طراحی گود

جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره انواع خدمات مانند: مطالعات ژئوتکنیک ، مطالعات مکانیک خاک ، آزمایشات اسفالت ،آزمایشگاه محلی ، مطالعات راهسازی ، آزمایشات spt ، آزمایشات قیر، حفاری، پایدار سازی گود ، نیلینگ ، بهسازی خاک ، طراحی گود با شرکت خاک آزما کاوش  تماس بگیرید.

اینستاگرام خاک آزما کاوش

مطالعات ژئوتکنیک ، مطالعات مکانیک خاک ، آزمایشات اسفالت ،آزمایشگاه محلی ، مطالعات راهسازی ، آزمایشات spt ، آزمایشات قیر، حفاری، پایدار سازی گود ، نیلینگ ، بهسازی خاک ، طراحی گود – مطالعات ژئوتکنیک ، مطالعات مکانیک خاک ، آزمایشات اسفالت ،آزمایشگاه محلی ، مطالعات راهسازی ، آزمایشات spt ، آزمایشات قیر، حفاری، پایدار سازی گود ، نیلینگ ، بهسازی خاک ، طراحی گود

مهندسین مشاور خاک آزما کاوش ایرانیان
البرز
کرج – رجائی شهر – بلوار انقلاب – پلاک ۱۰

دفتر مرکزی: تهران ، بزرگراه شهید ستاری، خیابان ۲۰متری گلستان شرقی، پلاک ۳۳

شماره تماس: ۰۲۶۳۴۴۷۵۲۱۷

شماره تماس: ۰۹۱۲۳۵۳۳۹۷۴

 شماره تماس: ۰۲۶۳۴۴۰۲۶-۳۴۴۷۵۲۱۷
khakazmakavosh@gmail.com

شنبه – پنجشنبه ۸٫۰۰ – ۱۸٫۰۰

انواع تونل – خاک آزما – ژئوتکنیک – بتن،آسفالت،قیر – آزمایش برش مستقیم – دانه بندی – نمونه برداری – کیسون – آزمایش سه محوری – قیمت ژئوگرید –

نوشتن یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.