اصلاحات رایج خاک و منابع مواد آلی - بهسازی خاک - پایدار سازی گود - مطالعات مکانیک خاک - طراحی گود - شماره تماس: ۰۹۱۲۳۵۳۳۹۷۴

اصلاحات رایج خاک و منابع مواد آلی

ما در ادامه مقاله به مبحث اصلاحات رایج خاک و منابع مواد آلی میپردازیم.

جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره انواع خدمات مانند: مطالعات ژئوتکنیک ، مطالعات مکانیک خاک ، آزمایشات اسفالت ،آزمایشگاه محلی ، مطالعات راهسازی ، آزمایشات spt ، آزمایشات قیر، حفاری، پایدار سازی گود، نیلینگ ، بهسازی خاک ، طراحی گود با شرکت خاک آزما کاوش  تماس بگیرید.

انواع تونل – خاک آزما – ژئوتکنیک – بتن،آسفالت،قیر – آزمایش برش مستقیم – دانه بندی – نمونه برداری – کیسون – آزمایش سه محوری – قیمت ژئوگرید –

اصلاحات رایج خاک و منابع مواد آلی

بیوچار

  • این یک اصلاحیه نسبتاً جدید خاک برای مطالعات تحقیقاتی ایالات متحده است که در تلاش برای تعیین اثرات بیوچار بر ذخیره کربن خاک، احیای خاک، و بهبود حفظ مواد مغذی و آب خاک هستند.
  • بیوچار ماده آلی زغالی است که از سوزاندن زیست توده مانند ضایعات چوب و بقایای کشاورزی در غیاب اکسیژن (تیرولیز) ساخته می شود.
  • محصول نهایی یک زغال ریز دانه است که پایدار است (در برابر تجزیه بیشتر مقاومت می کند)، متخلخل و بسته به ماده اولیه و فرآیند مورد استفاده متغیر است.
  • با وجود کم بودن مواد مغذی، بیوچار می تواند مواد مغذی را در خود نگه دارد که در غیر این صورت ممکن است در اثر شستشو یا رواناب از بین بروند.
  • محصولات تجاری برای باغداران و کشاورزان در دسترس هستند، اما ارزش آنها نسبت به بسیاری از روش های دیگر افزایش مواد آلی خاک، هنوز مشخص نشده است.

کمپوست

  • کمپوست خانگی یا کمپوست خریداری شده را می توان در هر زمان از سال اضافه کرد و می توان از آن به عنوان یک لایه بردار یا مالچ در طول فصل رشد استفاده کرد.
  • برای بهبود خاکی که در آن درختان، درختچه ها و گیاهان چند ساله علفی کاشته می شوند، مالچ را بردارید، یک اینچ کمپوست را در منطقه پخش کنید و مالچ را به جای خود برگردانید.
  • ۲ تا ۴ اینچ کمپوست را در بسترهای گیاهی جدید که دارای خاک رس بالا هستند یا خاک سطحی نازکی دارند، بگنجانید.
  • مواد آلی از طریق پروفیل خاک به سمت پایین حرکت می کند و به طور مداوم از طریق اکسیداسیون مصرف می شود. باید هر سال در بستر گل و سبزیجات دوباره پر شود. تنها ۱ اینچ کمپوست در سال می تواند به حفظ بهره وری باغ کمک کند.
  • ۸٫۳۳ فوت مکعب کمپوست یک باغ ۱۰۰ فوت مربعی را تا عمق یک اینچ پوشش می دهد. ۳ یارد مکعب کمپوست یک باغ ۱۰۰۰ فوت مربعی را تا عمق یک اینچ پوشش می دهد.
  • یک فوت مکعب کمپوست حدود ۴۰ پوند وزن دارد. و یک متر مکعب وزن آن حدود ۱۱۰۰ پوند است. این بسته به میزان رطوبت متفاوت خواهد بود.
  • کمپوست های گیاهی دارای تجزیه و تحلیل NPK تقریباً ۱٫۰-۰٫۵-۱٫۰ هستند. تنها ۵ تا ۱۰ درصد از نیتروژن (نیتروژن) در سال مصرف معدنی می شود (در دسترس گیاه). بیشتر پتاسیم (پتاسیم) و درصد کمی از فسفر (فسفر) در سال اول در دسترس هستند.
  • کمپوست های مبتنی بر کود دارای مواد مغذی بیشتری هستند و مقدار بیشتری از نیتروژن و فسفر به شکل غیر آلی و در دسترس گیاهی است.
  • کمپوست حیاط خلوت خود را از برگ ها، بریده های چمن، ضایعات آشپزخانه و سایر مواد بسازید. هر باغبانی می‌تواند حداقل مقداری از زباله‌های آلی خود را به کمپوست بازیافت کند و آن را از محل دفن زباله دور نگه دارد.
  • خرید کمپوست

چای کمپوست

  • با “خیساندن” کمپوست در یک سطل آب (۵ قسمت آب به ۱ قسمت کمپوست بر حسب حجم) به مدت ۱-۳ روز، سپس صاف کرده و مایع را روی گیاهان بمالید. با استفاده از کمپوست گیاهی یا ورمی کمپوست (کمپوست کرم) چای کمپوست درست کنید. از کمپوست تهیه شده از کود حیوانی استفاده نکنید. چای کمپوست دارای طیف وسیعی از مواد مغذی کم است و برای کوددهی نهال و نشا مفید است.

پوشش محصولات

  • رشد گیاهان در تمام طول سال یک راه عالی برای ذخیره کربن در خاک و حمایت از شبکه غذایی خاک است. گیاهان پوششی فرسایش خاک را کاهش می دهند و مواد مغذی را بازیافت می کنند که می تواند نیاز به کود را کاهش دهد. همچنین می توان از آنها به عنوان مالچ پس از برش استفاده کرد و بخشی ضروری از کشاورزی بدون خاکورزی و باغبانی است.

گلوتن ذرت

  • محتوای کود آلی N نسبتاً بالایی دارد (۱۰-۰-۰) و همچنین به عنوان یک علف کش قبل از رویش برچسب گذاری شده است. با این حال، برای استفاده در چمن‌های مریلند به‌عنوان یک علف‌کش پیش رویش آلی توصیه نمی‌شود، زیرا میزان توصیه‌شده برای کنترل علف‌های هرز از مقدار نیتروژن مجاز توسط قانون کود مریلند بیشتر است .

نمک اپسوم

  • شکل بسیار محلول منیزیم (۱۰٪) و گوگرد (۱۳٪ گوگرد). نباید روی خاک اعمال شود مگر اینکه در گزارش آزمایش خاک توصیه شده باشد. نمک اپسوم از پوسیدگی انتهایی شکوفه سبزیجات جلوگیری یا معکوس نمی کند . کمبود کلسیم باعث از بین رفتن دیواره سلولی می شود و در نتیجه نواحی فرورفته، قهوه ای/سیاه در کف و کناره میوه ها ایجاد می شود. منیزیم اضافی می تواند مشکل را بدتر کند و کلسیم را برای جذب گیاه کاهش دهد.

گچ

  • یک ماده معدنی که بر PH خاک تأثیر نمی گذارد. تقریباً ۲۳ درصد کلسیم و ۱۸ درصد گوگرد وزنی دارد. کلسیم به سرعت در دسترس است و آن را انتخاب خوبی برای مخلوط کردن در خاک برای جلوگیری از پوسیدگی انتهای شکوفه در محصولات سبزیجات می کند. علیرغم ادعای “خاک رس” در کیسه های محصول، گچ ساختار خاک های رسی در مریلند را بهبود نمی بخشد. گچ را می توان به میزان ½ پوند در فوت مربع به خاک اعمال کرد تا از آسیب نمک به گیاهان در اثر یخ زدایی نمک ها و نمک پاشی (سدیم را از خاک خارج می کند) جلوگیری شود.

کود کشاورزی

  • کود حیوانی نسبت به کمپوست گیاهی یا کود دامی دارای محتوای مواد مغذی قابل دسترس گیاهی بالاتری است. کود مرغی، گوسفندی و خرگوش نسبت به کود گاو یا اسب دارای مواد مغذی بیشتری هستند.
  • کود اسب، حتی اگر “پیر شده” باشد، ممکن است حاوی بسیاری از دانه های علف های هرز زنده باشد.
  • کود را به آرامی در خاک بگنجانید تا از شسته شدن یا تبخیر شدن مواد مغذی جلوگیری شود.
  • هرگز کود سگ یا گربه را به توده کمپوست یا خاک باغچه سبزی خود اضافه نکنید.
  • محصولات کود کیسه ای معمولاً کمپوست یا کم آب شده (رطوبت ۱۷ درصد) هستند و اغلب دارای ضمانت کود NPK بر روی برچسب خود هستند.

کاهش خطرات پاتوژن انسانی

  • کودهای کاملاً کمپوست شده را می توان در هر زمانی از سال روی خاک استفاده کرد. کودها زمانی کاملاً کمپوست شده در نظر گرفته می شوند که یک توده ایستا و هوادهی شده حداقل به ۱۳۱ درجه فارنهایت برسد. به مدت ۳ روز متوالی این امر بیشتر بیماری های گیاهی و انسانی را از بین می برد. دما > 145 ºF. دانه های علف های هرز را از بین می برد. همه کشاورزان به طور فعال کود خود را با این استاندارد مدیریت و نظارت نمی کنند. بنابراین، بهتر است هر کود حیوانی محلی را به عنوان کود غیرکمپوست شده در نظر بگیرید و در پاییز به باغ ها اضافه کنید.
  • می‌توانید با خیال راحت کودهای کمپوست نشده (از تازه تا تجزیه شده) را در پاییز با خاک سطحی مخلوط کنید و سپس در صورت امکان، خاک را با برگ‌های مالچ‌شده بپوشانید تا خطرات شستشو، رواناب و فرسایش کاهش یابد.
  • همچنین می‌توانید حداقل ۹۰ روز قبل از برداشت محصولات با قسمت‌های خوراکی از زمین (فلفل، گوجه‌فرنگی، ذرت، بادمجان) و ۱۲۰ روز قبل از برداشت محصولاتی که قسمت‌های خوراکی آن‌ها با خاک تماس داشته باشد، کود بدون کمپوست را در طول فصل رشد پخش و اضافه کنید. (سبزیجات برگ دار، گیاهان ریشه دار، لوبیاهای بوته ای). این دستورالعمل ها احتمال تماس کود کمپوست نشده با غذای شما را کاهش می دهد. و البته، همیشه محصولات را قبل از خوردن یا آماده سازی تازه بشویید.

خدمات شرکت خاک آزما کاوش مانند: مطالعات ژئوتکنیک ، مطالعات مکانیک خاک ، آزمایشات اسفالت ، آزمایشگاه محلی ، مطالعات راهسازی ، آزمایشات spt ، آزمایشات قیر، حفاری، پایدار سازی گود ، نیلینگ ، بهسازی خاک ، طراحی گود

جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره انواع خدمات مانند: مطالعات ژئوتکنیک ، مطالعات مکانیک خاک ، آزمایشات اسفالت ،آزمایشگاه محلی ، مطالعات راهسازی ، آزمایشات spt ، آزمایشات قیر، حفاری، پایدار سازی گود ، نیلینگ ، بهسازی خاک ، طراحی گود با شرکت خاک آزما کاوش  تماس بگیرید.

اینستاگرام خاک آزما کاوش

مطالعات ژئوتکنیک ، مطالعات مکانیک خاک ، آزمایشات اسفالت ،آزمایشگاه محلی ، مطالعات راهسازی ، آزمایشات spt ، آزمایشات قیر، حفاری، پایدار سازی گود ، نیلینگ ، بهسازی خاک ، طراحی گود – مطالعات ژئوتکنیک ، مطالعات مکانیک خاک ، آزمایشات اسفالت ،آزمایشگاه محلی ، مطالعات راهسازی ، آزمایشات spt ، آزمایشات قیر، حفاری، پایدار سازی گود ، نیلینگ ، بهسازی خاک ، طراحی گود – طراحی گود – بهسازی خاک

مهندسین مشاور خاک آزما کاوش ایرانیان
البرز
کرج – رجائی شهر – بلوار انقلاب – پلاک ۱۰

دفتر مرکزی: تهران ، بزرگراه شهید ستاری، خیابان ۲۰متری گلستان شرقی، پلاک ۳۳

شماره تماس: ۰۲۶۳۴۴۷۵۲۱۷

شماره تماس: ۰۹۱۲۳۵۳۳۹۷۴

 شماره تماس: ۰۲۶۳۴۴۰۲۶-۳۴۴۷۵۲۱۷
khakazmakavosh@gmail.com

شنبه – پنجشنبه ۸٫۰۰ – ۱۸٫۰۰

انواع تونل – خاک آزما – ژئوتکنیک – بتن،آسفالت،قیر – آزمایش برش مستقیم – دانه بندی – نمونه برداری – کیسون – آزمایش سه محوری – قیمت ژئوگرید –

نوشتن یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.