مراحل کامل حفاری - مطالعات راهسازی - آزمایشات اسفالت - مطالعات مکانیک خاک - مطالعات ژئوتکنیک - شماره تماس: 02634475217 -تماس: 09123533974

مراحل کامل حفاری

حفاری یک فرآیند ضروری در بسیاری از پروژه های تجاری و توسعه ای است. تیم کار سایت شما قطعه زمین را می گیرد و آن را به یک سایت تمیز و شفاف آماده برای ساخت و ساز تبدیل می کند. در این متن، راهنمای گام به گام برای کمک به شما در درک فرآیند حفاری و مراحل مختلف آن ارائه خواهیم کرد. شایان ذکر است که مراحل زیر فقط یک طرح کلی از یک پروژه “معمولی” است.

با این حال، ممکن است چندین مورد از این مراحل به طور همزمان اتفاق بیفتد، برخی ممکن است خارج از دستور اتفاق بیفتند و برخی ممکن است اصلا اتفاق نیفتند.

در ادامه مقاله به مبحث مراحل کامل حفاری میپردازیم. جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره انواع خدمات مانند: مطالعات ژئوتکنیک ، مطالعات مکانیک خاک ، آزمایشات اسفالت ،آزمایشگاه محلی ، مطالعات راهسازی ، آزمایشات spt ، آزمایشات قیر، حفاری، پایدار سازی گود ، نیلینگ ، بهسازی خاک ، طراحی گود با شرکت خاک آزما کاوش  تماس بگیرید.

انواع تونل – خاک آزما – ژئوتکنیک – بتن،آسفالت،قیر – آزمایش برش مستقیم – دانه بندی – نمونه برداری – کیسون – آزمایش سه محوری – قیمت ژئوگرید –

مراحل کامل حفاری

همه چیز به پروژه خاص شما و سایت خاص شما بستگی دارد. با این حال، لیست ما باید به شما ایده خوبی از آنچه در فرآیند حفاری انتظار دارید ارائه

 ۱: ارزیابی و برنامه ریزی سایت

قبل از شروع کار سایت، تیم شما سایت را ارزیابی کرده و یک طرح ایجاد می کند. این احتمالاً توسط یک شرکت مهندسی، معماری یا نقشه برداری انجام می شود. پلان سایت آنها باید شرایط فعلی سایت شما را نشان دهد، از جمله توپوگرافی، ترکیب خاک و تاسیسات و سازه های زیرزمینی موجود. طرح سایت همچنین شامل تغییرات پیشنهادی، از جمله مواردی مانند تاسیسات جدید، زهکشی، تغییرات درجه، ردپای ساختمان، سنگفرش و محوطه سازی خواهد بود.

گاهی اوقات، به دست آوردن یک تصویر واضح از شرایط فعلی سایت شما می تواند دشوار باشد، به خصوص زمانی که صحبت از آنچه در زیر سطح سایت شما وجود دارد به میان می آید. اما با استفاده مناسب از فناوری، آزمایش و تجربه تخصصی، بسیاری از تیم ها می توانند ایده خوبی از آنچه در زیر آن نهفته است به دست آورند. داشتن یک حساب دقیق از موانع زیر درجه مانند سنگ ها می تواند بودجه و برنامه دقیق تری را ایجاد کند.

 ۲: پاکسازی

هنگامی که طرح پروژه شما ایجاد شد و تیم کار سایت جمع شد، تجهیزات و اپراتورهای آنها به سایت عرضه می شوند. اولین قدم آنها پاکسازی زمین است. این شامل از بین بردن موانع ناخواسته واقع در بالای سطح، باقی گذاشتن یک تخته صاف و خالی برای شروع پروژه است.

این مرحله می تواند شامل حذف درختان، قلم مو و سایر پوشش های گیاهی و همچنین تخریب ساختمان های قدیمی باشد. زباله های حاصل برای کمپوست سازی، بازیافت یا دفع مناسب به خارج از محل منتقل می شوند. مدت زمان این مرحله بسته به زمان سال، تراکم پوشش گیاهی، اندازه سایت، اندازه تیم و نوع تجهیزاتی که در حال اجرا هستند، متفاوت خواهد بود.

 ۳: حفاری و درجه بندی

ساختمان های مستحکم و با دوام بسیار زیر سطح شروع می شوند. این وظیفه بیل مکانیکی شما است که یک پایه ثابت و محکم برای پروژه شما ایجاد کند، که احتمالاً نیاز به حفاری دارد. همانطور که فرآیند پاکسازی زمین به پایان می رسد، تیم شما روی حذف سنگ های درجه پایین و مواد آلی (مانند ریشه های درختان بزرگ) کار خواهد کرد.

یک بیل مکانیکی ممکن است بتواند اقلام نزدیک به سطح را حفر کند. با این حال، سنگ هایی که در زیر قرار دارند ممکن است نیاز به انفجار داشته باشند. در این صورت، خدمه سایت محل انفجار را مشخص کرده و یک لایه ضخیم از خاک شل را روی آن قرار می دهند.

هنگامی که شارژها تنظیم می شوند، کثیفی به جلوگیری از انتقال سنگ های بزرگ در هوا کمک می کند. سپس، خدمه می توانند وارد شوند و سنگ های منفجر شده را جدا کنند. در بسیاری از موارد، سنگ برداشته شده از زمین را می توان شکسته و در جای دیگری از محل به عنوان ماده پرکننده استفاده کرد.

۴: تاسیسات، زهکشی و سنگفرش

در طول یا بعد از مرحله حفاری و درجه بندی، تیم شما بر روی نصب تاسیساتی که به ساختمان جدید شما خدمت خواهند کرد، کار خواهند کرد. آنها سنگرها را حفر می کنند و زیرساخت هایی را برای پشتیبانی از اتصالات آب، فاضلاب، برق، کابل، تلفن و اینترنت شما نصب می کنند.

تیم شما به شما کمک می‌کند اطمینان حاصل کنید که این ابزارها می‌توانند به اتصالات موجود در نزدیکی دسترسی داشته باشند، یا اگر شرکت ابزار باید اتصالات جدیدی را اجرا کند. معمولاً به نفع شما و تیمتان است که این فرآیند را در اسرع وقت آغاز کنید تا مطمئن شوید که برق برای فاز ساختمانی پروژه وجود دارد.

۵: محوطه سازی و پاکسازی

در برخی موارد، جنبه‌های کار سایت درست در کنار ساخت و ساز ساختمان و موارد دیگر اتفاق می‌افتد. و اگر با یک شرکت حفاری با خدمات کامل شریک هستید، ممکن است تا پایان پروژه در محل حضور داشته باشند. یکی از آخرین قطعات یک پروژه ساختمانی، محوطه سازی نهایی است. این می تواند شامل ایجاد مناظر سخت و سایر مناطق در فضای باز و همچنین کاشت درختان، بوته ها و سایر گیاهان باشد.

انتخاب بیل مکانیکی مناسب

درک فرآیند حفاری برای هر کسی که در یک پروژه ساخت و ساز یا توسعه مشارکت دارد ضروری است. این پنج مرحله، آنچه را که می‌توانید از خدمه سایت خود انتظار داشته باشید، به شکل گسترده ترسیم می‌کنند و به شما این امکان را می‌دهند که از اجرای روان و کارآمد پروژه خود مطمئن شوید.

خدمات شرکت خاک آزما کاوش مانند: مطالعات ژئوتکنیک ، مطالعات مکانیک خاک ، آزمایشات اسفالت ، آزمایشگاه محلی ، مطالعات راهسازی ، آزمایشات spt ، آزمایشات قیر، حفاری، پایدار سازی گود ، نیلینگ ، بهسازی خاک ، طراحی گود

جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره انواع خدمات مانند: مطالعات ژئوتکنیک ، مطالعات مکانیک خاک ، آزمایشات اسفالت ،آزمایشگاه محلی ، مطالعات راهسازی ، آزمایشات spt ، آزمایشات قیر، حفاری، پایدار سازی گود ، نیلینگ ، بهسازی خاک ، طراحی گود با شرکت خاک آزما کاوش  تماس بگیرید.

اینستاگرام خاک آزما کاوش

مطالعات ژئوتکنیک ، مطالعات مکانیک خاک ، آزمایشات اسفالت ،آزمایشگاه محلی ، مطالعات راهسازی ، آزمایشات spt ، آزمایشات قیر، حفاری، پایدار سازی گود ، نیلینگ ، بهسازی خاک ، طراحی گود – مطالعات ژئوتکنیک ، مطالعات مکانیک خاک ، آزمایشات اسفالت ،آزمایشگاه محلی ، مطالعات راهسازی ، آزمایشات spt ، آزمایشات قیر، حفاری، پایدار سازی گود ، نیلینگ ، بهسازی خاک ، طراحی گود

مهندسین مشاور خاک آزما کاوش ایرانیان
البرز
کرج – رجائی شهر – بلوار انقلاب – پلاک ۱۰

دفتر مرکزی: تهران ، بزرگراه شهید ستاری، خیابان ۲۰متری گلستان شرقی، پلاک ۳۳

شماره تماس: ۰۲۶۳۴۴۷۵۲۱۷

شماره تماس: ۰۹۱۲۳۵۳۳۹۷۴

 شماره تماس: ۰۲۶۳۴۴۰۲۶-۳۴۴۷۵۲۱۷
khakazmakavosh@gmail.com

شنبه – پنجشنبه ۸٫۰۰ – ۱۸٫۰۰

انواع تونل – خاک آزما – ژئوتکنیک – بتن،آسفالت،قیر – آزمایش برش مستقیم – دانه بندی – نمونه برداری – کیسون – آزمایش سه محوری – قیمت ژئوگرید –

نوشتن یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.