کنترل پایداری شیب‌ها در معادن روباز - آزمایشگاه محلی - آزمایشات اسفالت - مطالعات مکانیک خاک - مطالعات ژئوتکنیک - شماره تماس: ۰۹۱۲۳۵۳۳۹۷۴

کنترل پایداری شیب‌ها در معادن روباز

کنترل پایداری شیب‌ها در معادن روباز:

در طول یک قرن فرآیند استخراج معدن روباز غربی فوشون، لغزش و تغییر شکل شیب باعث درجات متفاوتی از تغییر شکل افقی، نشست ناهموار و ترک‌های زمین در سطح مناطق شهری شد که باعث آسیب دیدگی ساختمان‌ها و زیرساخت‌ها شد.

و زندگی ساکنان جوامع اطراف را تحت تأثیر قرار داد. در این مطالعه، مجموعه‌ای از روش‌های تقویت ساختمان و افزایش تاب‌آوری جامعه که می‌تواند در برابر تغییر شکل شیب مقاومت کند، برای بهبود توانایی مناطق شهری برای مقابله با خطرات زمین‌شناسی شیب و واکنش اضطراری پیشنهاد شد.

محتویات اصلی تحقیق عبارت بودند از: ابتدا، این مقاله به طور سیستماتیک مکانیسم تغییر شکل شیب شیب و بخش شیب شیب معکوس معدن روباز را تجزیه و تحلیل کرد.

که بر اساس داده های اندازه گیری میدانی و نتایج محاسبات شبیه سازی بود.

ما در ادامه مقاله به مبحث کنترل پایداری شیب‌ها در معادن روباز میپردازیم. جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره انواع خدمات مانند: مطالعات ژئوتکنیک ، مطالعات مکانیک خاک ، آزمایشات اسفالت ،آزمایشگاه محلی ، مطالعات راهسازی ، آزمایشات spt ، آزمایشات قیر، حفاری، پایدار سازی گود، نیلینگ ، بهسازی خاک ، طراحی گود با شرکت خاک آزما کاوش  تماس بگیرید.

انواع تونل – خاک آزما – ژئوتکنیک – بتن،آسفالت،قیر – آزمایش برش مستقیم – دانه بندی – نمونه برداری – کیسون – آزمایش سه محوری – قیمت ژئوگرید –

کنترل پایداری شیب‌ها در معادن روباز

 به عبارت دیگر، تغییر شکل افقی لایه در مقطع شیب دار غالب بود، در حالی که لایه در مقطع شیب دار معکوس مستعد ترک های زمین و نشست ناهموار بود.

 با توجه به این موضوع، سه زیربخش مشخصه تغییر شکل سطح ناحیه شهری اطراف پیشنهاد شد. علاوه بر این، مطالعه‌ای بر روی ویژگی‌های آسیب ساختمان‌هایی با انواع پی‌ها و سازه‌ها تحت تأثیر تغییر شکل شیب جانبی انجام شد و اقدامات تقویتی ضد تغییر شکل برای اعضای باربر عمدتاً بر اساس بتن الیاف فولادی، الیاف کربن انجام شد.

مواد و پروفیل فولاد پیشنهاد شد.

در نهایت، یک سیستم تنظیم اضطراری سه سطحی برای مناطق شهری اطراف معدن روباز ایجاد شد.

و استراتژی پیشگیری از بلایا و افزایش تاب‌آوری برای ساخت و ساختن جوامع در اطراف شیب‌های جانبی ساخته شد.

 هدف این مطالعه ارائه پشتیبانی فنی برای انعطاف‌پذیری و واکنش کلی جوامع شهری مجاور دامنه‌های معدن روباز در برابر خطرات زمین‌شناسی و شرایط اضطراری متعاقب آن است و در نتیجه توسعه پایدار شهری را ارتقا می‌دهد.

معرفی

گودال روباز غربی فوشون دارای سابقه معدنکاری ۱۰۰ ساله است و در حال حاضر گودالی عمیق و بزرگ با طول شرقی-غربی، عرض شمالی-جنوبی و عمق به ترتیب ۶٫۶ کیلومتر، ۲ کیلومتر و ۴۰۰ متر تشکیل داده است. مساحت ۱۵ کیلومتر مربع.

از آنجایی که استخراج معادن روباز غربی و توسعه و ساخت شهر در یک دوره تاریخی بوده، شهر فوشون یک طرح فضایی شهری پیچیده با «معدن در شهر و یک شهر روی معدن» را تشکیل داده است.

شرایط زمین شناسی مهندسی و هیدروژئولوژیک منطقه معدن روباز غرب فوق العاده پیچیده است و خطرات زیست محیطی و زمین شناسی مختلفی از جمله آلودگی آب، رانش زمین و ترک های زمین وجود دارد که درجات مختلفی از آسیب و تاثیر را بر ساختمان های شهری وارد کرده است.

و زیرساخت های اطراف معدن روباز غربی، در نتیجه تاثیرات جدی بر ایمنی مناطق مسکونی شهری ایجاد می کند.

در سال های اخیر، تعدادی از مطالعات در مورد مقاومت ساختمان در برابر تغییر شکل شیب و خطرات زمین شناسی در مناطق شهری انجام شده است .

از نظر پیشگیری از زمین لغزش و واکنش اضطراری، Du et al. (2021) مکانیسم پیدایش فاجعه فروپاشی سنگ شیب را تجزیه و تحلیل کرد، نظارت بر لرزش سنجش از دور با دقت بالا و فناوری هشدار اولیه را توسعه داد و پروتکل‌های نظارت و هشدار اولیه را با پیش‌سازهای آسیب جداسازی سنگ بستر به عنوان هسته ایجاد کرد.

چن و همکاران (۲۰۱۵)یک سیستم مدیریت کنترل و پیشگیری از بلایای زمین شناسی به موقع، موثر و هوشمند ایجاد کرد که مدیریت اطلاعات بلایا، پایش بلادرنگ، پیش بینی و هشدار بلایای زمین شناسی و تخلیه اضطراری مردم را تحقق بخشید.

او و همکاران (۲۰۲۱) بر اساس ۱۴ عامل ژئومحیطی مانند شیب، ارتفاع، گسل، بارندگی و سنگ شناسی، و استفاده از مدل رگرسیون لجستیک باینری (LRM) برای ارزیابی خطر زمین لغزش، به منظور ارائه پشتیبانی فنی برای کاهش و پیشگیری از بلایا در استان جیانگشی خو و همکاران (۲۰۲۰)یک استراتژی پیشگیری از بلایای زمین‌شناختی ایجاد کرد که مدیریت ریسک بلایا را با کاهش بلایا، معیشت پایدار و کاهش فقر ترکیب می‌کند و در نتیجه تاب‌آوری جامعه را در برابر خطرات زمین لغزش بهبود می‌بخشد.

تسای و همکاران (۲۰۲۱) تغییرات اشباع آب را در طول زمان با استفاده از تصاویر توموگرافی مقاومت الکتریکی (ERT) بررسی می‌کند و روشی قدرتمند برای نظارت بر رویدادهای زمین لغزش ارائه می‌کند.

شائو (۲۰۱۹) ویژگی های خطرات زمین شناسی در معادن ناشی از استخراج با شدت بالا را تجزیه و تحلیل کرد، پایگاه داده ای از خطرات ایجاد کرد و اقداماتی را برای افزایش پیشگیری و کنترل خطر زمین لغزش پیشنهاد کرد.

لا و ​​همکاران (۲۰۲۱)بر اساس «سناریوی فاجعه – وظیفه نجات – شی نجات – پیش‌بینی تقاضا – استقرار شی»، الگوریتم NSGA-II برای مدل استقرار شی نجات با استفاده از داده‌های ۱۸ نماینده عملیات نجات فاجعه شیب در گذشته ایجاد شد.

دستورالعمل های موثر برای کار نجات علاوه بر این، روش پایش مبتنی بر جابجایی عمیق برای بررسی شاخص‌های هشدار اولیه و پایش تغییر شکل زمین لغزش‌های طبیعی، برای کاهش/جلوگیری از پیامدهای ناشی از زمین لغزش اهمیت زیادی دارد.

با هدف مکانیسم زمین لغزش های ناشی از بارندگی و مکانیسم تأثیر بارندگی در شیب ها، مجموعه ای از سیستم پایش مکانی-زمانی و هشدار اولیه زمین لغزش ها بر اساس تجزیه و تحلیل مکانی-زمانی چند مقیاسی و فناوری سنجش از دور ایجاد شد تا مبنایی را ارائه دهد. برای پیشگیری از بلایا .

با توجه به مقاومت تغییر شکل ساختمان‌ها، یک ملات سیمانی پلیمری با کارایی بالا (PCM) و کامپوزیت‌های پلاستیکی تقویت‌شده با الیاف شیشه (GFRP) توسط (Qiao et al., 2022) برای تقویت و تعمیر سازه‌های بنایی استفاده شد.

تیرهای بتنی تقویت شده با الیاف شیشه حاوی آرماتور عرضی پیشنهاد شده است که به طور موثر مقاومت کمانشی تیرهای تحت سرویس و بارهای نهایی را افزایش می دهد. گولک و همکاران (۲۰۲۱) از قفس های پیش ساخته برای تقویت تیرهای بتنی مقطع T استفاده کردند که خواص خمشی و شکل پذیری بهتری را نسبت به روش های مقاوم سازی مرسوم نشان می دهند.

Rf و همکاران (۲۰۲۰) یک راه حل تقویتی برای دال های کف بتنی با آرماتور بالای بالاتر در نزدیکی ستون بررسی کرد که به طور قابل توجهی مقاومت ضربه را افزایش داد و انحراف خمشی را کاهش داد.

خدمات شرکت خاک آزما کاوش مانند: مطالعات ژئوتکنیک ، مطالعات مکانیک خاک ، آزمایشات اسفالت ، آزمایشگاه محلی ، مطالعات راهسازی ، آزمایشات spt ، آزمایشات قیر، حفاری، پایدار سازی گود ، نیلینگ ، بهسازی خاک ، طراحی گود

جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره انواع خدمات مانند: مطالعات ژئوتکنیک ، مطالعات مکانیک خاک ، آزمایشات اسفالت ،آزمایشگاه محلی ، مطالعات راهسازی ، آزمایشات spt ، آزمایشات قیر، حفاری، پایدار سازی گود ، نیلینگ ، بهسازی خاک ، طراحی گود با شرکت خاک آزما کاوش  تماس بگیرید.

اینستاگرام خاک آزما کاوش

مطالعات ژئوتکنیک ، مطالعات مکانیک خاک ، آزمایشات اسفالت ،آزمایشگاه محلی ، مطالعات راهسازی ، آزمایشات spt ، آزمایشات قیر، حفاری، پایدار سازی گود ، نیلینگ ، بهسازی خاک ، طراحی گود – مطالعات ژئوتکنیک ، مطالعات مکانیک خاک ، آزمایشات اسفالت ،آزمایشگاه محلی ، مطالعات راهسازی ، آزمایشات spt ، آزمایشات قیر، حفاری، پایدار سازی گود ، نیلینگ ، بهسازی خاک ، طراحی گود – طراحی گود – بهسازی خاک – آزمایشگاه محلی

مهندسین مشاور خاک آزما کاوش ایرانیان
البرز
کرج – رجائی شهر – بلوار انقلاب – پلاک ۱۰

دفتر مرکزی: تهران ، بزرگراه شهید ستاری، خیابان ۲۰متری گلستان شرقی، پلاک ۳۳

شماره تماس: ۰۲۶۳۴۴۷۵۲۱۷

شماره تماس: ۰۹۱۲۳۵۳۳۹۷۴

 شماره تماس: ۰۲۶۳۴۴۰۲۶-۳۴۴۷۵۲۱۷
khakazmakavosh@gmail.com

شنبه – پنجشنبه ۸٫۰۰ – ۱۸٫۰۰

انواع تونل – خاک آزما – ژئوتکنیک – بتن،آسفالت،قیر – آزمایش برش مستقیم – دانه بندی – نمونه برداری – کیسون – آزمایش سه محوری – قیمت ژئوگرید –

درباره ی:کنترل پایداری شیب‌ها در معادن روباز.

ازمایشگاه خاک در کرج
ازمایشگاه ژئوتکنیک
ازمایشگاه محلی
مطالعات ژئوتکنیک
ازمایشگاه بتن
ازمایشگاه اسفالت
ازمایش قیر
ازمایش برش مستقیم
طرح اختلاط
دانه بندی

نوشتن یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.